Szeptember 1. csütörtök

Kirándulás Kaposvárra a RIPPL-RÓNAI 150' - Emlékkiállításra.

Tárlatvezető Horváth János kurátor

A tárlat a művész négy fő korszakát mutatja be mintegy 120 alkotáson keresztül. Időrendben vezet végig az életművön, de a leghangsúlyosabb az 1902 és 1906, valamint az 1908 és 1919 közötti kaposvári korszakok anyaga. Minden időszaknak láthatók a főművei, valamint magángyűjteményekből felbukkant darabok is. Így az első, párizsi korszakból újdonság lesz a Fehér felhők a Szajna felett című festmény, vagy egy 1888-as, műterembelsőt ábrázoló kép, amelyet Rippl még Munkácsy tanítványaként festett. A Fekete kalapos nő párizsi korszakának már önálló hangvételű, jellegzetesen sötét alaptónusú képei közül való, soha kiállításon még nem szerepelt, a művet magántulajdonból kölcsönözték. Vannak a párizsi időszakból is főművek, olyan közismert darabok, mint az Öreg hölgy ibolyacsokorral vagy a bognár nagybácsiról festett A Kossuth-imádó Rippl bácsi.

A tárlat helyszíne: AGÓRA - Együd Árpád Kulturális Központ (Kaposvár, Csokonai u. 1.)

Utazás IC vonattal, ebédre saját szendvicset tervezünk. 
Találkozunk 7:40-kor a Déli pályaudvaron a vágányok végénél. (Indulás 7:56-kor). Utazási idő 3 óra, visszafelé a vonat 17 órakor indul. 


Szeptember 22. csütörtök, 16 óra

Folytatás!

A nagysikerű áprilisi kerekasztal beszélgetés folytatása a műalkotások tudatos befogadásának kérdéseiről

Az „Ábrázolás és kifejezés" c. előadásban rendszereztük műtárgyak jellegzetességeit, az esztétikum sajátságait, az absztrakció alkalmazásának és a dekódolás lehetőségeit.

A téma kimeríthetetlen, ezúttal megpróbáljuk kitalálni, hogy miről szól egy mű. Vizsgálatunkat az értelmezés fázisára összpontosítjuk. Ebben a fázisban kell a nézőnek saját nézőpontját, asszociációit és élményeit párosítani a műalkotásban található „konkrétumokkal". Mindkét terület fontos a műalkotás személyes értelmezésének elkészítéséhez.

Gyakorlati mintapéldával illusztráljuk az elmondottakat és várjuk a résztvevők hozzászólásait.

Találkozunk a Bálint házban, VI. Révay u. 16.